lördag 1 augusti 2015

Cykling 35 minuter 8,2 km med barn

Just inkommen från en somrig kvällsrunda ligger jag och slappar i soffan. Jag har varit igång hela dagen med barnaktiviteter (badande inklusive passning av mycket aktiv icke simkunnig tvååring). Därefter storhandling, matlagning, undanplock efter maten, tömning och fyllning av diskmaskin och så en maskin tvätt på det hela.

För att få ihop logistik med stora barn som ville spela fotboll på kvällen med pappan tog jag med mig tvååringen i barnsadel på cykelturen.

Det kändes rätt mycket med ca 13 kg extra på cykeln. Mina lår fick sig en rejäl omgång. Det var fantastiskt vackert ute med kvällssolen. Jag körde Runkeeper så jag kunde tyvärr inte fotografera för då stannar mätningen.

Lillplutten hade jättekul och pratade, pekade och sjöng. Ca 10 minuter hemifrån somnade han så jag fick köra med en arm bakom min rygg för att hålla upp lillpluttis nacke.

Totalt hann jag 8,2 km på 35 minuter. Ganska bra tempo ändå och extra styrketräning för benen.

Nu blir det iskaffe och skön soffstund medan maken tar sitt cykelpass. Nästa mål är 10 pass totalt för oss två närmaste veckan.



Försökte fånga lite av kvällsljuset när jag kom hem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar