torsdag 30 juli 2015

Regnig cykeltur 9,8 km

Med gårdagens pilatespass och makens löprunda uppnådde vi åtta pass under en vecka tillsammans. Han får nu köpa sporthörlurar och jag ska beställa Topphälsa.

Vi fortsätter dock träningsutmaningen. Nästa belöning blir nog gott te samt extra blåbär. Blåbär köper vi då och då i alla fall men vi kan äta lite extra när vi nått nästa träningsnivå.

Idag har jag tagit en förmiddagscykeltur. Den skulle bli 40 minuter hade jag tänkt men efter halva rundan började det ösa ned. Jag kämpade på en stund till men det blev lite väl blött efter ett tag och jag var dessutom rätt nära vårt hus. Så det blev 38 minuter istället för 40 och en sträcka på 9,8 km.

Nu njuter jag av en skön brunch i form av gröt på fiberhavregryn, linfrön, solrosfrön, hallon och äpple. 



Det känns skönt i kroppen efter lagom träning, lite kyla och en varm dusch på det.  Idag är första dagen på länge jag får  en riktigt skön efter-träning-känsla. Lagom mjuk och varm i kroppen, inte ont någonstans och skönt nyduschad.

Det öser fortfarande ned ute....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar