onsdag 19 augusti 2015

Cykla eller köa?

På hemvägen idag var det kö HELA vägen in mot stan på E4:an. Själv susade jag förbi åt andra hållet på en skön cykelväg.

Jag förstår att inte alla bilister kan cykla men det borde i alla fall finnas några som skulle kunna njuta av friheten på cykel istället för att stå och gasa på parkeringsplatsen E4.

Dock är det rätt trångt på cykelvägarna under rusningstrafik redan som det är nu så jag kanske inte ska önska mig fler medcyklister av egoistiska skäl.

I en ideal trafiklösning skulle cykelvägarna  vara bredare och säkrare så att fler tog cykeln och ställde bilen hemma.

Jag lade 15 km till i lårmusklerna och 50 kr i sparbössan på insparad SL-biljett och njöt av färden både till och från jobbet i solskenet.


Bilkön in till söder idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar