måndag 10 augusti 2015

Snabbcykling 15 km

Idag pressade jag på lite extra på både dit- och hemvägen från jobbet. Jag är väldigt bra på att motionera i precis samma takt hela tiden. Nu provade jag att öka farten lite för att se om det gick.

Jag kapade ca 3 minuter enkel väg, en 10 %-ig förbättring. Jag var nästan eftersvettig på kontoret, trots ombyte och kalldusch när jag kom fram. Värmen försvann snabbt och ersattes av lite dov känsla i benen.

Cykelvädret både dit och hem var helt fantastiskt. Jag cyklade i linne och sportBH. På vägen såg jag vindsurfare i vattnet och hela Långholmsbadets strand   var smockfull med badare. Härligt!

Det enda negativa var att halva Stockholm var ute på vägarna. Det var ett flertal personer som gick i cykelbanan och ledde sin cykel. Den som leder en cykel är extra mycket i vägen i cykelbanan! Du är fortfarande en gångtrafikant trots att du släpar en cykel.

Så, dagens gnäll överstökat. Ännu en bengenomkörare till träningsdagboken. Hurra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar