måndag 3 augusti 2015

Jobbcykling 15 km

Tillbaka till jobbet med några cykelmil i benen cykelpendlade jag tur och retur i det fina vädret, 7,35 plus 7,71 km, 15 totalt. 

Många joggare på Västerbron och många cyklister. Det gick bra att cykla men inte jättesnabbt. Sträckan till och från jobbet är backigare än min motionsrunda hemma och innehåller dessutom trafikljus, bussar som blockerar vägen, vinglande medcyklister som är svåra att passera mm.

Jag sätter ingen tidspress på jobbcyklingen, vill inte eftersetts hur mycket som helst trots dusch. Hem kan jag pressa lite mer men det är en backe som är jättejobbig och totalt tar musten ur mig. Får se om jag besegrar den i höst.



Efter jobbet behöll vi semesterkänslan med ett kvällsdopp, för barnen. Vi vuxna var för frusna för att bada men en kvällsfika på stranden blev det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar