lördag 10 januari 2015

Härliga upplevelser

Efter dagens utestrapatser kände jag för att åka iväg på ett skönt SPA-besök och värma upp mina frusna leder. Jag nöjde mig med en  varm dusch, sockor och sköna myskläder samt en kopp te. Nu på vintern känns det som att man vill ta extra noga hand om sig. För mig, och säkert för många andra, är mörkret jobbigt. Jag blir så jättetrött.

En sak jag skulle vilja prova nu under vintern är ljusterapi. Vet inte om det hjälper mot all vintertrötthet men oavsett vore det skönt att få lägga sig och slappna av i ett ljust rum. Hos Upplevelse.com finns det massor av upplevelser att välja på, antingen till sig själv eller som present. En sak som jag fastnade speciellt för var saltrum kombinerat med just ljusterapi.


Man sitter i ett salttäckt rum, vilket gör att luften får högre halt av salt än vanligt. Det sägs kunna förebygga vissa sjukdomar. I Stockholm finns även ljusterapi. Det låter spännande att pröva och att få en stunds skön avkoppling för sig själv i ljus och värme känns inte alls fel.

På Upplevelse.com finns många andra saker att prova, t.ex. chokladmassage eller fiskpedikyr inom område hälsa och skönhet. Upplevelser är alltid uppskattade presenter, så det är bara att gå in och botanisera på hemsidan och välja bland allt kul som finns att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar