söndag 25 januari 2015

Hemfint

Den här helgen har det inte heller blivit något sportande. Barnen har varit ute och hoppat studsmatta (!) i snöyran. Vi har varit slöa och inte tagit in mattan men den går tydligen att använda i snö också, tycker barnen.

Idag har de fått busa av sig i ett lekland så de små har i alla fall rört på sig. Den enda träning jag fått är genom städning, disk, lakansbyte och tvätt. Det var mycket att göra hemma, en anledning till att jag helt enkelt inte hann komma iväg och träna. Några korta barnvagnspromenader för att få lillplutt att sova har det blivit, men inget annat.

Det är mycket att göra med huset också. Vi har ett antal renoveringsprojekt på gång. Bland annat skulle vi vilja och behöver byta ytterdörr. Den är ohjälpligt sliten.Vårt hus är ganska gammalt så det gäller att välja något som passar in i resten av stilen. Fick jag välja helt fritt och hade ett jättestort hus så skulle jag gärna välja dubbeldörrar som ytterdörr. Det ser så maffigt ut! Skulle vilja ha ett hus med en stor, bred välkomnande stentrappa och så två stora dörrar som på vintern dekoreras med vackra julkransar. Men just nu har vi ett litet skrutthus som mest är charmigt, om man ska vara välvillig vid beskrivningen. Om jag fick välja ytterdörrar fritt skulle jag kanske välja något i den här stilen, jag gillar spröjsat.


Numera kan man ju köpa det mesta på nätet, även ytterdörrar. Hos Hemfint hittar man ytterdörrarna på bilden, fri frakt över 999 kr. Dessutom finns massor av blandare av kända märken att köpa till kök, badrum och det finns ett mycket stort utbud av både ytter-  och innerdörrar att välja bland.

Vi är fortfarande på planeringsstadiet i våra renoveringsprojekt och har inte börjat handla ännu men det är toppen att det är så lätt att handla på nätet och himla smidigt med frakten så slipper man själv hyra släp och hålla på. Tiden räcker som sagt ändå inte riktigt till. Hoppas att det blir mer sportande nästa vecka. Renoveringsprojekten får vänta tills det blir ljusare ute. Jag blir så fruktansvärt trött av mörkret så det gäller mest att överleva just nu, känns det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar