måndag 5 januari 2015

Långfärdsskridskor på spegelblank sjö

Idag gjordes tur nummer två med mina nya långfärdsskridskor. Isen var fullkomligt fantastisk. Helt slät, spegelblank och samtidigt genomskinlig. På många ställen såg man hela vägen ned till botten.

Här och där fanns frusna sprickor i isen som gjorde att man såg att isen var minst 15-25 cm tjock. 



Min skridskoåkning var tyvärr inte lika fantastisk. Jag var fortfarande vinglig och osäker och det var svårare att åka idag. 

Isen var jätteblank vilket innebar att varje skär gav mycket fart och att jag gled iväg nästan stillastående. Jag hade också spänt mina skridskor alldeles för löst vilket bidrog till vingligheten. 

Jag åkte försiktigt runt ändå och njöt av naturen och sällskapet i någon timme innan det blev fikapaus med varm saft. Barnen åt upp allt fikabröd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar