tisdag 26 januari 2016

Trött slaskcykling 15 km

Imorse var det mulet och isigt och halt ute. Dock hade jag gott hopp om cykelbanorna som var så fina igår. De var lika bra idag men småvägarna till det prioriterade cykelstråket var rejält hala.

Det var grått men ändå vackert på sina ställen. På Liljeholmsbron speglades det grå i isen. 


Hade varit mysigt att sitta på ett café med varm dryck och ett levande ljus och titta ut på detta.

Jag trampade vidare till jobbet och tog en skön uppfriskande dusch innan jag hämtade en god capuccino och tog med till mitt skrivbord. Utsikten från kontoret är också fin.

På hemvägen var jag trött. Det brukar kännas motigt att packa ihop alla grejer, byta om till cykelkläder och hämta cykeln i garaget men sen brukar hemvägen kännas lätt. Idag gjorde den inte det. Tungt i benen och tung cykelväska och supertrött så att jag gick i två uppförsbackar. Kände inte alls för att cykla. 

Imorgon ska jag på kundmöte så då skippar jag cykeln. Det är alldeles för långt att cykla till kunden och svårt att hitta duschmöjligheter. 

Kanske räcker den lilla vilan för att jag ska vara piggare i övermorgon. Idag kändes cyklingen ungefär såhär kul;


 Ska inte tolkas som att det kändes som en fantastisk slät saltsopad cykelbana utan som att det kändes grått och trist och som uppförsbacke hela vägen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar