måndag 25 januari 2016

Saltsopning av prioriterat cykelstråk

Plötsligt händer det! Efter knölig isbana, spårig snö och stora moddhögar att utmana ortopeden med fick jag äntligen se den beryktade saltsopningens effekt i verkligheten. 

Idag var det asfaltrent större delen av cykelvägen in till stan. Vilken skillnad! Det gick att stå på nästan som vanligt, förutom på gångvägarna till det prioriterade cykelstråket. Trots att jag inte cyklade så hårt sjönk pendlingstiden rejält.


I början av vintercyklingen i januari tog cyklingen 40-47 minuter.

Idag snittade jag 35 minuter enkel väg:




Det blev verkligen skillnad. Tyvärr fick jag inga skarpa bilder på underverket på vägbanan. Jag fotade nämligen medan jag cyklade och då blev det suddigt. 

Tidigare dagar har det varit förenat med stor skaderisk att fota från cykeln i halkan så då har jag stannat till och fotat. Att idiotvurpa på en cykel vintertid medan man bloggfotograferar är inte bra ut PR-synpunkt. Det gör att alla som tycker att cyklister och särskilt vintercyklister, är helt rubbade, får ännu mer vatten på sin kvarn. 

Så här kommer några suddiga men asfaltrena bilder från idag:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar