söndag 24 januari 2016

Yoga för nybörjare 20 minuter

Via pilates och hemmaträning framför TV:n har jag blivit sugen på att träna yoga. Jag har riktigt dålig balans och är stel. Cykling, löpning (när jag inte har en skadad fot) och racketsporter är det jag mest tränar. Inget av detta hjälper mot stel kontorsrygg och nacke samt stärker rörligheten hos en kropp som närmar sig fyrtioårsåldern.

Imorse kom jag upp tidigt, drack ett stort glas vatten och gjorde iordning en kopp kaffe och sedan tog jag fram en träningsmatta och klickade mig fram till Yoga with Adriene på youtube.

Jag har testat ett yogapass en gång för ca tio år sedan men det var nog mer meditation. Därför valde jag att köra nybörjarpasset som var 20 minuter. Mest stretch, andas och stå på alla fyra men för min stela kropp kändes passet lagom.

Halvvägs in i passet fick jag gulligt men ganska högljutt sällskap av tvååringen som konstaterade: Du träner mamma! Sen ställde han sig på mattan och tränade med mig. Det är roligt hut han uttalar träner med -er på slutet och betoning på första stavelsen, som i kläder.


Väldigt bra och inspirerande pass var det i alla fall.

Bilderna är skärmdumpade från Adrienes video på youtube. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar