fredag 1 januari 2016

Dagens träning och kost


Nyårsafton var lugn på alkoholfronten. Däremot fastnade jag i den helt fantastiska nattfilmen "En oväntad vänskap" så jag kom inte i säng förrän efter två. Gå och lägga sig tidigt gick det sådär med men på nyår må det vara hänt.

Dagen har i alla fall varit hyfsat hälsosam. Först duschade jag och målade naglarna för att ta hand om utseendet lite mer.

Medan nagellacket torkade passade jag på att göra lite styrkeövningar för rygg och vrister och knän.



Senare på dagen släpade jag ut äldsta och yngsta barnet på en timmes nyårspromenad. Ganska kyligt och halt men det gick. Lillplutt satt skönt inbäddad i vagnen.



Sen åt jag upp den sista färska brysselkålen från jul. Stekte med tomater och åt med äggröra till. Det ser inte jätteaptitligt ut i gult kökslampeljus men ändå.



Nu finns det tvätt att hänga och disk att diska så det får bli en podd och en stor kopp te eller kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar