tisdag 29 juli 2014

Eget företag utan ekonomitrassel

Har du funderat på att starta ett eget företag någon gång? Det har jag, flera gånger. Men jag har inte kommit på någon toppenbra affärsidé ännu och så känns det framförallt krångligt med all bokföring. Jag håller på att få krupp varenda år av den personliga deklarationen för inkomst av tjänst när det är mer än bara det vanliga att deklarera. Det är när jag sålt eller köpt värdepapper. I framtiden blir det lättare när det mesta är på investeringssparkonto men årets deklaration var ganska tung med en speciell K-blankett att redovisa sina värdepappersaffärer på.

Skulle jag dessutom ha ett företag att deklarera för vore det riktigt jobbigt. Jag är inte alls bra på bokföring men däremot på att starta saker och att ha bra idéer.

Som tur är finns det hjälp att få med både bokföring, löner, fakturering och annat som man som företagare kanske inte är expert på. Hos t.ex. OfficeFactory kan man få all hjälp med ekonomisk administration som man kan behöva när man är företagare. Även om man skulle råka vara hyfsat begåvad och bevandrad inom ekonomiområdet kanske det ändå inte är mest kostnadseffektivt att både sköta kärnverksamheten i sitt företag och det löpande ekonomiska arbetet. Det kan löna sig att outsourca till proffs som kan detta och som gör det till ett bra pris.

Det vore som sagt roligt att starta företag även om jag inte kommit till skott än. Men för er som tagit steget kan det vara värt att fundera på kontakt med ett företag som Office Factory för att få välbehövlig ekonomihjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar