söndag 20 juli 2014

En egen tidning

När jag var liten drömde jag om att ge ut min egen tidning. Jag och en kompis gjorde faktiskt en serietidning som vi kopierade upp i några exemplar och sålde till våra föräldrar. Det var riktigt roligt och jag har kvar ett exemplar fortfarande.

Nu som vuxen skulle jag väl kanske inte ge ut en serietidning, jag är inte tillräckligt bra på att teckna eller på att formulera en handling på några få rutor. Men en annan typ av tidning vore roligt att ge ut. Det finns ju tidningar om det mesta men vad jag vet så finns det ingen tidning om att sporta med barnen. Det finns hälsotidningar, löpartidningar, fitnesstidningar och väldigt nischade specialtidningar för respektive sport.

Det finns även ett antal tidningar för oss som har barn, från den lite präktigare BVC-rådsfyllda föräldratidningen till de flashigare livsstilsmagasinen som visar hur man kan bo trendigt med barn eller hur man lever det goda livet med barnen. Ingen tidning nämnd, ingen glömd. Med tredje barnet känns det inte lika lockande för min del med föräldratidningar, jag har läst det mesta och har inte lika stort behov av råd kring saker och ting även om jag självklart försöker ta till mig de nyaste rönen om hälsa och vaccinationer och annat. Forskningen går framåt och det är en fördel att hänga med.

En tidning som handlar om sportande och tränande för barn och föräldrar kanske vore en bra nisch? Jag skulle vilja skriva om bra barnvänliga ställen att ta sina barn till. Praktiska tips om t.ex. rackethallar med prisuppgifter och vad man kan göra. Roliga platser att ha som utflyktsmål där det både finns lekmöjligheter och löparspår.

Kanske nyttiga sportiga recept som går ned även hos matkinkiga barn? Sommarresor till utlandsresmål där det finns gemensamma sportmöjligheter? Gulliga sportkläder som gör att man kan matcha sitt barn genom likadana kläder till föräldern. Inte helt nödvändigt, men lite kul.

Vill man ge ut en egen tidning, kanske framförallt om man har ett eget företag, kan man vända sig till Roxx. De är ett företag som hjälper till att producera tidningar enligt egna önskemål och de har många stora företag som referenser. Ta en titt och bli inspirerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar