tisdag 8 juli 2014

Hälsosamt på yasuragi Hasseludden

Vad härligt det var att tillbringa ett dygn på Yasuragi Hasseludden. Det blev kanske inte någon riktig SPA-känsla när jag hade mitt lilla frågvisa kluriga barn med mig. Resan fick bli på hans villkor och han fick bestämma agendan. Jag höll lite koll på mattider och andra "tvingande" tider så att vi inte missade frukosten, lunchen eller middagen och så att vi skulle hinna med det vi ville göra.

Vackra miljöer på Yasuragi Hasseludden

Barnet gillar glass väldigt mycket så det blev kanske inte SÅ hälsosamt för hans del men jag passade på att frossa i nyttigheter. Frukt, smoothies, frön och nötter och inte minst härliga fiskrätter med japanskt stuk.



Frukost: Te, smoothie, Onaka med frön och gojibär, lite äggröra, paprika, en inte så nyttig korv, frallor och päron
 
 
Vacker och god sashimi till lunch på Yasuragi Hasseludden

Ur träningssynpunkt blev det lite simning i den stora poolen och en hel del promenerande inom anläggningen som är rätt långsträckt. Vi tog också en promenad på "Samurajstigen" i hotellets trädgård. Bredvid denna gick en längre gångväg som ledde ned till busshållplatsen och så småningom till Hasseluddens ångbåtsbrygga. Det blev en skarp stigning uppåt sedan när vi skulle tillbaka till Yasuragi så vi flämtade och svettades båda två efter promenaden.


Samurajstigen på Yasuragi Hasseludden

En härlig hälsoinspiration blev resultatet av Yasuragivistelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar