fredag 1 maj 2015

Fixarhelg och smarta tips

Igår tillbringade vi en skön valborgshelg hemma. Äntligen är det vår och en extra ledig dag är mer än välbehövlig för denna familj just nu. Vi ligger SÅ mycket efter med alla sysslor hemma på alla fronter. Hus, barn, trädgård och bil ska tas om hand.



Förra helgen lyckades vi ta oss iväg och byta hjul på bilen så att vi kunde använda den och vara lagliga. Kunde ha bytt själva men det är stor tidsbrist här just nu så det är skönt att bara få saker avklarade.






Nästa sak att göra med bilen var bilbesiktning. Den klarades också av i veckan. Vi har fått hem en massa reklam från olika företag som utför bilbesiktning. Jag lever liksom kvar i det gamla att man ska kontakta någon sorts central bilbesiktning och få en tid hos en i princip statlig myndighet men så är det inte längre. Det finns en mängd olika företag att välja på och jag orkar knappt börja. Men som med mycket annat  nuförtiden finns det faktiskt en smart tjänst som hjälper en att välja företag för bilbesiktning och visar ställen i närheten samt jämför priser.



Jag googlade "bilbesiktning jämför priser" och fick då upp en sida som listade bilbesiktning i Stockholm. Den heter Carly.se  och är helt enkelt en prisjämförelsesajt för bilbesiktning. Tryck in ditt registreringsnummer bara så får du upp en lista på företag i närheten och priser. Klickar man vidare så kommer man direkt till tidsbokning via en länk. Hur smidigt som helst. Det finns ju många jämförelsesajter för saker: varor, elbolag m.m. men för bilbesiktning visste jag faktiskt inte att det fanns. Därför vill jag tipsa alla andra som också har besiktningsångest. Det är inte lika jobbigt som det var förr i tiden.



Jag bokade in den billigaste besiktningen i närheten och bilen gick igenom utan anmärkning. Toppen!

Vad gjorde man innan internet fanns så att man kunde få hjälp?


I övrigt har jag ägnat mig åt lugnt parkhäng med den här lille knatten. Inte så mycket motion men frisk luft och hög gullighetsfaktor. Den behöver inte prisjämföras!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar