onsdag 6 maj 2015

15 km cykling

På det igen! Igår förberedde jag för cykelpendling till jobbet, omgång två. Enligt yr.no skulle det vara 16 grader och sol. Perfekt.

Men jag vaknade till spöregn. Mina lår skrek att det regnade och att de ville åka buss men det var för jobbigt att packa om allt och byta tillbaka från träningskläder till jobbkläder. Jag plastade in allt fuktkänsligt i cykelväskan och drog iväg. 

Väl ute på cykelvägen var det inte alls farligt. Regnigt, visst, men ingen motvind att tala om. När jag kom fram till Västerbron var det vackert om än mulet. Jag pustade en stund på krönet och tog en bild.


På jobbet fick cykeln stå och torka i ett varmt och skönt garage. Jag drog mig ur de våta kläderna, tog en snabbdusch och hoppade sen i varma torra rena kläder. Skönt.


Regnvåt cykelhjälm....

På dagen slog vädret om så på hemvägen var det 19 grader och sol. Jag vågade Runkeeper-logga aktiviteten på hemvägen när telefonen inte längre riskerade att utsättas för väta.

37 minuter tog mina 7,36 km. Tiden ät lite beroende av antalet rödljus men jag loggar för att se om jag blir snabbare.


Nu bränner det i låren och ögonlocken faller ihop. Dags att sova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar