måndag 23 juni 2014

Pingis 1 timme

Min blogg/tränoingsdagbok blir välfylld nu under sommaren. Känns bra att ha tid att träna. Träningen utförs oftast tillsammans med barnen. Det blir så när man har många barn, då får man nästan alltid ta ett eller flera barn med sig, men träningen blir så mycket roligare.

Ska man tokdeffa inför SM i bodybuilding så är det kanske inte så smidigt att ha barn som gör träningen lite oförutsägbar. Min träning går mest ut på att orka med och att må bra och då anpassar jag mig ganska mycket till vad barnen vill göra. Jag vill inspirera dem att träna också och då vill jag att de har positiva minnen från lekfull motion. Inte slavdrivarminnen av en mamma som vill träna à la rysk elitgymnast.

Så, med dettta sagt. Idag blev det 1 timme pingis. Det regnar fortfarande men nu hade rackethallen öppet igen. Pingis är rätt lugnt än så länge men man rör på sig så att man blir lite varm i alla fall. Passade bra med lugnare träning idag efter alldeles-för-snabb-löpningen igår.

Äldsta barnet är duktig på pingis så vi fick ett riktigt bra spel. Den trötta mamman föll till föga för frågan om fika så vi avslutade med Delicatoboll, kaffe och kexchoklad. Ja ja. Totalt sett blev nog hälsoeffekten inte jättebra men vi hade roligt, umgicks och hade sportkläder på oss.

Imorgon blir det badminton med ett annat av barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar