måndag 23 juni 2014

Coreträning

Min rygg är bättre nu men när jag åter har börjat träna mage och rygg efter graviditet och kejsarsnitt känner jag hur enormt svag jag är. Det är helt sanslöst. Som att börja från början, eller egentligen innan början. Orkar knappt lyfta rumpan/höften från golvet och att stå på alla fyra och sträcka ut motsatt arm och ben är en riktig utmaning. Så brukade det aldrig vara förut. Jag har varit mer eller mindre vältränad i hela mitt vuxna liv.

Åldern och tre barn har tagit ut sin rätt, det tar tid att komma tillbaka i form. Jag ska börja med Pilates igen när jag stärkt upp magen så pass att jag orkar ta mig igenom regelbundna träningspass. Har kört några pass i rad för ett tag sedan men då kändes det fortfarande konstigt i kejsarsnittsärret så jag slutade. När man väl är igång är pilates oslagbar coreträning tycker jag. Min putiga mage efter två barn försvann faktiskt nästan helt när jag hade tränat pilates regelbundet ett tag.

En sak jag funderat på länge är att skaffa en pilatesboll. Den kan man sitta på och öva coremusklerna när man knappar på datorn. Det finns massor av bra övningar man kan göra med bollen. Min mamma har en och är helt lyrisk.

En sådan här skulle jag kunna tänka mig att köpa.  Snygg och grön med medföljande tränings-DVD. Finns hos Träningspartner.





Detta är ett sponsrat inlägg men jag blev riktigt inspirerad av hemsidan. Finns massor av kul redskap och inspiration inom en stor mängd områden. Får se om det blir någon fitnessboll att leka med här i huset. Risken är väl att lillbebisen lägger beslag på den och gör sina egna halsbrytande akrobatkonster. Får nog gömma undan stora bollen tills bebisen har lite självbevarelsedrift!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar