måndag 23 juni 2014

Cykellöpning 30 minuter

Igår, mellan regnskurarna, kom vi äntligen ut och tränade. Först hade jag tänkt få med barnen på en löprunda. Vi var redo allihop, jag skulle bara hämta in dem från studsmattan så att de fick på sig gympaskor. Då öppnade sig himlen och vi gick in.

Senare på dagen var tillfället förlorat. Nu ville inget barn jogga med mig men det gick att få med dem på cykel. Så barnen cyklade och jag sprang. De cyklar inte precis långsamt nuförtiden så jag fick jogga på. Dessutom valde de en längre tur än vad jag troligtvis gjort om jag gått ut ensam och sprungit. Jag fick en ofrivilligt lång runda och snabb intervallträning.

Totalt var vi ute i ca 30 minuter. Jag var rätt slut efteråt. Barnen tyckte att jag var långsam. Ingen peppning från rackarungarna, men jag tror de gillar att jag tränar för de vet att jag orkar mer och busar med dem. De gillar att cykla också så det blev ett bra pass. Har ingen bra bild från idag men såhär ser det ut när barnen är i farten. Jag låg ungefär lika långt efter när jag sprang idag, ständigt 50 meter bakom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar