lördag 21 juni 2014

21 minuter blandad löpning och gång

I förmiddags var det nästan perfekt löpväder. Ca 18 grader varmt och lite soligt så att rundan kändes somrig. Eftersom jag inte lyckats komma igång riktigt med löpträningen blandar jag gång och jogging. I förrgår körde jag intervall med 1 minut löpning, 30 sekunder gång, 1 minut löpning o.s.v. men det var lite för jobbigt.

Idag körde jag ett något slöare pass med 1 minut löpning varvat med 45 sekunder gång. Det kändes bekvämare. Totalt blev det 21 minuter för hela passet. Det är lagom nu i början. Efteråt lade jag mig på gräsmattan och pustade ut. Böjde ryggen lite bakåt genom att ligga på mage och resa mig upp på armbågarna. Sen körde jag några rumplyft när man ligger på rygg och skjuter upp höften och tränar baken men tydligen även ländryggen, har jag googlat mig till.

Gjorde även ryggövning där man står på alla fyra, sträcker ut motsatt ben och arm och sen låter armbågen möta knäet och sedan sträcker ut igen. 10 på varje sida gjorde jag. Körde även några plankor för att stärka magmusklerna. Just nu orkar jag kanske 10 sekunder i stöten.

Kändes riktigt bra efteråt. Hade nog kunnat ta i mer men jag vill behålla motivationen så jag tar det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar