lördag 21 december 2013

Första löppasset!

NU äntligen, i mörkaste december och julstressen, kom jag mig äntligen för att ta mig ut på min första riktiga löprunda sedan kejsarsnittet. Jag vet inte riktigt om man kan kalla det löprunda för jag tog det extremt lugnt.

Jag körde 5 minuters snabb gång som uppvärmning, därefter 5 x intervaller med 30 sekunders löpning, 2 minuters gång, 30 sekunders löpning, 2 minuters gång o.s.v. Avslutade passet med 5 minuters snabb gång som nedvarvning.

Totalt blev det ca 2,6 km på 23 minuter. Det var lätt, jag blev inte ens svettig, men jag vill ändå ta det extremt lugnt med tanke på att jag inte sprungit på nästan två år nu. Jag har dessutom ett gammalt löparknä som brukar blossa upp om jag går ut för hårt.

Nästa löp/gångpass får bli 1,5 minuter gå och 30 sekunder löpning. Sedan tänker jag trappa upp. Jag  har även testat Runkeeper första gången, det var superbra. Får se om jag får upp några bilder senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar