tisdag 31 december 2013

Bud, paket och transporter

Nu såhär i juletid har det varit en hel del skickande, pakethämtande och åkande med julklappar och annat. Jag har fått och skickat paket på många olika sätt. Via Postens inlämningsställen har väl varit det vanligaste men jag har även provat Schenker och så har jag fått paket hemkörda. Olika lösningar är smidigt för olika behov.

Även på jobbet skickar jag ofta paket. Vi jobbar ibland med produkter som är mycket brådskande. En fredag behövde jag skicka iväg ett antal paket för att hinna med ett projekt som var riktigt tidskritiskt. Det behövde absolut vara framme före helgen och kostnaden var då av mindre betydelse. Jag kollade med de flesta traditionella budfirmorna men DHL, Posten, Schenker, JetPak m.fl. har ofta standardlösningar för skickningarna och olika turer med tider som ska passas. Det beror såklart på vilket standardavtal vårt företag har skrivit med de olika transportleverantörerna men när man behöver mer otraditionella lösningar kan de stora jättarna kanske inte alltid konkurrera bäst.

Företaget Best Transport har något de kallar panikbud i Stockholm och det är precis vad jag hade behövt den där stressiga projektfredagen när jag letade transportleverantörer som kunde skicka mitt viktiga paket. Best Transport garanterar att de levererar paketet inom 24 timmar från skickning.

Mitt viktiga projekt gick till slut bra, transporten löste sig trots lite krångel men nästa gång tänker jag ta mig en titt på Best Transports panikbud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar