tisdag 15 december 2015

Cykel vs SL 1-0

Idag skulle jag iväg på möte, för långt bort för att cykla om man inte är en galen elitcyklist. Jag blev därför hänvisad till SL och SJ.

Jag gick upp extra tidigt och skyndade mig iväg med duktiga barn som hjälpte mig att hinna till tåget. Men det var förgäves.

Först var ett gäng tåg inställda och sedan  kom jag äntligen med ett tåg. Detta sniglade sig fram medan folk ringde frustrerade samtal för att förklara att de inte skulle hinna i tid till vart de nu skulle.

Jag missade mitt SJ-tåg trots STOR marginal från början. SJ-tågen har också kaos idag men än så länge funkar de. 

Det känns ännu bättre att jag kan välja cykel i vanliga fall. Varenda himla gång jag åker med SL är det något som inte fungerar. Idag var det värre än vanligr. 

Så om ni kan, skippa SL och ta cykeln.

Frostig utsikt från tåget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar