måndag 12 maj 2014

5 km träningspass nummer 3


Nu på kvällen skulle jag ut och handla. Maken behövde ingredienser till bakning så jag gjorde löppasset till en ärenderunda. Löppass vet jag inte om man kan kalla det ännu. Största delen är snabb promenad.

Jag tog med bebisen också, i en vanlig stor barnvagn. Ingen joggingvagn. Det gjorde att löpningsdelarna av passet blev tunga. Jag puttade till barnvagnen och så fick den rulla fritt medan jag sprang bakom. Det tyckte lillbebisen var jätteroligt. Han skrattade och sträckte upp händerna. 

Båda löppassen inträffade i uppförsbacke så det var ingen risk att vagnen skulle rulla iväg. Det blev istället extraträning att putta 10-12 kg bebis plis vagn.

Efter det planerade passet blev det extra promenad så att vi kom hem med matvarorna. Det var tungt att springa! Två minuter i ett sträck är väl vad jag klarar just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar