torsdag 29 maj 2014

Hälsa är både mat och träning

Jag rör på mig och tränar ofta. I princip varje dag. Efter att ha cyklat hela våren känner jag att jag har mer kraft i benen. Löpningen har inte kommit igång ordentligt. Jag har gjort två nybörjarstarter men sedan har det kommit av sig på grund av tidsbrist. Inte så svårt att ta 20 minuter till löpträning kan man ju tycka men med tre barn är det faktiskt omöjligt att göra ett avbrott på 20 minuter ibland.

Men sammanfattningsvis tycker jag att jag är bra på att röra på mig. En sak jag är mycket sämre på är att äta ordentligt. Jag äter inte SÅ mycket onyttigheter men visst blir det fika ett antal gånger i veckan och jag äter troligtvis för lite frukt och grönt. Med kinkiga barn i familjen blir det inte så roligt att servera grönsaker. Jag borde göra det för att inspirera men dagar då jobb och vardagsfixande tar tid och energi orkar jag inte ta fighten med barnen om grönsakerna.

Jag tänker på vad jag stoppar i mig men då snarare vad jag ska undvika istället för att fokusera på det jag borde äta mer av. Om jag aktivt skulle försöka äta mer frukt och grönt vore det spännande att se effekterna av det. Det finns även en hel del " supermat" att prova, som extremt vitaminrika bär, färgglada grönsaker m.m.

Bor man i Göteborg så kan man gå på föreläsning hos NH2 och lära sig om hur man ska äta rätt för att optimera sin hälsa. Hos NH2 finns ett stort utbud an hälsoprodukter, både inom hälsokost och även hudvård. Bland annat den fantastiska Rosenserien.

Jag ska försöka ta tag i maten nu under sommaren. Har ni vägarna förbi Götebotg, så titta in på NH2 och inspireras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar