onsdag 21 maj 2014

Inred med lampor

Det börjar bli dags för herr Bebis att få ett eget litet krypin så småningom. Hittills har han fått sova hos oss föräldrar men nu när nattsömnen är bättre skulle han faktiskt kunna sova i ett eget rum. Det är roligt att inreda barnrum. Mysigt att välja stil och färger och roliga detaljer.

Eftersom vår lillplutt inte kan prata än, men däremot uttrycka sin vilja, så får vi helt enkelt testa oss fram till vad han gillar. Något som både han och troligen de flesta andra bebisar älskar, är LAMPOR.
Han vet helt klart var lampan är. "DÄÄÄH" utropar han glatt och pekar med hela handen när man frågar honom var lampan är.

Nåja. Även vuxna tycker att lampor är roliga. Kanske på ett litet annat sätt än vad bebisar gör, men belysning är viktigt för ett hem. Jag tittade in hos Lampgallerian och klickade mig fram till kategorin barnlampor. Där, på första sidan fanns som första lampa en helt fantastisk taklampa med stjärnor och solar som kan tändas på fyra olika sätt för olika ljusbehov i rummet. Så extremt gullig lampa! Den blev jag riktigt kär i! En stark kandidat till taklampsvalet i sonens kommande sovrum. Fraktfritt vid köp över 500 kr.



Lampgallerian hade en jättefin hemsida och det fanns lampor inom nästan alla kategorier man kan tänka sig. Jag skriver "nästan" för jag letade faktiskt på skoj efter pannlampor, vilket en riktigt inbiten sportmamma kan behöva när hon ska ut och springa i skogen. Men några pannlampor hittade jag inte i sortimentet, så där har Lampgallerian en tydlig utvecklingspotential :)

Nej, skämt åsido så har Lampgallerian massor av fint. Bara att klicka in och kika själva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar