lördag 15 februari 2014

Naprapat

Jag vred ju till mitt knä häromdagen. Det börjar bli bra nu men det känns inte riktigt som om kroppen är i toppform. Ett kejsarsnitt med efterföljande viloperiod har gjort att mina muskler är svaga och det drabbar istället mina stackars leder.

I början efter snittet orkade jag knappt hålla uppe tyngden av min egen rygg när jag böjde mig framåt. Nu är det mycket bättre men bebisen väger nu runt tio kilo. När man bär bebis samtidigt som man gör andra saker är det väldigt lätt att slita till något i kroppen. 

Jag har ont i höger handled också. Slet till en gammal skada på vänster sida i ryggen. Har nu vridit till knäet, som sagt. Jag fick lite lätt nackmassage för ett tag sedan och då kände jag även hur extremt stel jag är i axlarna.

Har man problem med muskler och leder som jag efter en graviditet, eller om man fått ryggskott, nackspärr eller annat kan man med fördel vända sig till en naprapat. Naprapaten kan behandla olika typer av smärttillstånd och problem i muskler och leder. Förutom att man får hjälp med sina problem får man även råd om hur man ska förebygga problem framöver med hjälp av friskvård. 

Naprapaterna på Kungsholmen firar tjugoårsjubileum i år och har stor bredd när det gäller olika besvär. De är godkända och legitimerade av Socialstyrelsen. De kan även komma ut till företag för behandling av personalen. Ska se vad vi har i vår friskvårdsgrupp när jag börjar jobba igen och om jag kan få naptapatbehandling för min otränade mammakropp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar