onsdag 12 februari 2014

Moroccan Oil

Att sporta måttligt innebär också att man måste, eller i alla fall vill, duscha lite mer än vanligt. Mitt vanligtvis tunna och flygiga hår har blivit ännu värre av hormoner från graviditet och amning. Det blir inte direkt bättre av att jag duschar ofta samt att det är torrt, eländigt och ruskigt vinterväder ute. Kaotiskt hår är bara förnamnet.
Som tur är finns det lite knep att ta till och jag passar på att frossa i härliga hårprodukter att pigga upp mig och håret med tills alla hormoner gått ur kroppen och tills våren är här.
Jag kör med volymshampoo för att få lite stuk på håret. För att släta till mina bångstyriga toppar och för att få håret att se lite mer levande ut och inte så torrt och sprött använder jag hårolja. En av de bästa håroljorna som finns är Moroccan oil. Den funkar perfekt för att ge näring till håret och ta ned allt "frizz". Moroccan oil innehåller dessutom vitaminer och annat nyttigt som bygger upp håret.
Perfekt för en sportig men trött småbarnsmamma, eller egentligen för vem som helst med vintertrött hår. Finns till bra pris på Bellbox!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar