onsdag 1 februari 2017

20 minuter pilates

Mitt jobb....tar alldeles för mycket energi. Det är roligt men jag jobbar i alldeles för högt tempo för att må bra själv. Måste försöka dra ner på tempot och bli lite slarvigare eller långsammare.

I fredags var jag så trött att jag hade huvudvärk och orkade inte lyssna på barnens glada prat, vilket ju är vad jag helst vill höra. Fick lägga mig i sängen och vara ifred bara. Känns farligt bära gränsen.

Idag jobbar jag hemma, organiserat med att-göra-lista och fokuserar på en sak i taget. Bra koncentration hittills.

Tvingade mig själv till ett 20 min pilatespass trots att jag knappt orkar lyfta händerna. Det kändes som om jag sov när jag genomförde passet. Jag är jättetrött trots att jag satsat på att sova bra de senaste dagarna.

Det känns bra efteråt och nu laddar jag inför ett till arbetspass med D-vitamintablett och kaffe. 

Casall pilates- en strålande DVD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar