söndag 28 augusti 2016

Nattcykling


I och med all cykling har jag blivit en riktigt inbiten cyklist som tycker mest om cykeln av alla färdsätt till och från jobbet. Ok, en limousin med privatchaufför vore trevligt men då får man faktiskt ingen motion.

I alla fall. I fredags skulle vi på fest.
För några år sedan hade jag aldrig fått för mig att cykla 8 km hem mitt i natten efter en fest men nu kom jag fram till att det både var enkelt och smidigt. Jag skulle ha smink och festkläder och presenter med mig så jag behövde ändå en stor väska. Allt fick plats i cykelväskan när jag åkte till jobbet.

Jag bytte till finkläder på jobbet och drog på en längre kjol så att halva Stockholm inte skulle behöva se lite för mycket av mina ben.

Cyklarna (maken cyklade också) stod säkert vid festlokalen.

Sen cyklade vi hem i natten, efter tolvslaget. Ingen av oss dricker speciellt mycket så det var ingen fyllecykling. 

Cyklingen hem var nog en av de bättre cykelturerna jag upplevt. Alldeles tyst och sommarvarmt, runt 25-28 grader mitt i natten. När maken var med kändes det inte heller läskigt. Vi cyklade lugnt hem genom en varm sommarnatt i kortärmat. Jag cyklade i klackar och kjol och cykelhjälm. 


Nattcykling rekommenderas verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar