tisdag 22 april 2014

Bästa ansiktskrämen

Det är härligt i fjällen med frisk luft och sol. Men det är även riktigt torr luft, upptäcker man ganska snabbt. Håret blir jättetorrt och elektriskt och står upp hela dagarna. Händer och ansikte blir riktigt snustorra. Jag kämpade med fuktkräm under semestern men fortsätter min extrauppfuktning nu även när vi kommit hem. Vårvädret här i södra Sverige gör sitt till för att mjuka upp vintertorrheten men fuktkrämer känns ändå inte fel.

Min favoritansiktskräm för tillfället är Lumenes Time Freeze Firming Day Cream. Den har grymt skön konsistens, doftar mycket gott och ganska svagt, lite som en fräsch yoghurt fast utan det sura. Krämen är fri från parabener och mineraloljor och andra otäckheter men innehåller SPF 15 som skyddar huden mot solskador.

Lyko kan man köpa Lumenes dagkräm och massor av andra produkter till bra priser och det är gratis frakt dessutom. Min kräm är inte riktigt slut ännu men när det blir dags kommer jag att titta in på Lyko och shoppa loss.

Här är en bild på den sköna dagkrämen, lånad från Lyko.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar