tisdag 5 november 2013

Wii Fit Plus

Det hade legat i malpåse i 639 dagar (enligt räkneverket i spelet) men nu fick det komma fram igen: Wii Fit Plus.

Wii Fit Plus är ett alldeles utmärkt TV-spel för att komma i form, både när man är så otränad som jag är nu och även senare då man kan göra mer avancerade övningar. Här finns allt från yoga till tuff styrketräning.

Jag började lätt med ett "body test" först för att se vad jag väger nuförtiden. Faktiskt så var mitt BMI på precis 20.00 så jag ligger bra till i vikt, troligtvis p.g.a. amningen. Midjemått ska vi dock inte prata om :)

Med midjan i åtanke fick dagens träning bli "hula hoop" eller rockring på svenska. Jag körde totalt 12 minuter men det räckte för en stackars otränad kejsarsnittsmage. Jag spelade tillsammans med ett av barnen, så bonus är att det dessutom blev en lekaktivitet av det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar