måndag 15 september 2014

Nytt jobb i höst?

Det är extremt mycket att göra nu i början av hösten. Sedan skolstarten har tillvaron gått i ett känns det som och det bara fortsätter i samma tempo. Jag försöker hålla undan stressen genom att cykla till och från jobbet. Det blir i alla fall en liten daglig dos motion. Men jag har inte samma träningsfrekvens som i somras. Det känns på energinivåerna. Mindre sömn och mindre motion är ingen höjdare.
Man får försöka hitta energi där det går. Ett sätt att få en energikick inför hösten är att byta jobb. Det är lite jobbigt att byta jobb, men mest roligt tycker jag. Nya kollegor, ny miljö och nya arbetsuppgifter kan få upp humöret ordentligt. Den nya arbetsgivaren brukar vara glad för en ny medarbetare och stämningen på jobbet blir trevlig.
Vill man jobba inom försäljning och kan jobba kvällstid så kan man ta en titt på Vendator Callcenters hemsida. Där finns en rad olika försäljningsjobb och deras annonser uppdateras löpande. Mitt favoritjobb just nu skulle nog vara säljare för Actic träningscenter eller kanske kvällspersonal till en känd onlinematleverantör. Som småbarnsförälder uppskattar jag matkasseleveranser enormt och har en positiv känsla för onlineleverantörerna. Just på grund att jag är småbarnsförälder har jag dock svårt att jobba kvällstid, men jag skickar ut ett tips till er andra som är lite småsugna på en yrkesmässig nystart i höst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar