lördag 11 juni 2016

Äventyrsresor för sportiga resenärer


Nu närmar sig sommarsemestern med stormsteg och det är härligt att surfa runt och inspireras av alla resmål och länder man vill besöka. Det kan vara skönt med sol och bad men för oss, som är en ganska sportig familj, lockar en aktiv semester med äventyr. Vi skulle gärna åka någonstans där det går att kombinera fysiska aktiviteter med spännande turistmål.
 
Några som kan äventyrsresor är Kenzan Tours. Med Kenzan Tours kan man uppleva Afrika, Asien, Fjärran Östern, Centralamerika och Sydamerika på ett aktivt äventyrligt sätt och därigenom nå platser som man normalt sett inte gör som turist. Man kan t.ex. bestiga Afrikas högsta berg Kilimanjaro, eller om man föredrar Nepal så finns resor till Himalaya också.

 

Den som är nyfiken på djur- och naturliv och vill se orangutanger och fantastiska fåglar kan vandra i regnskogarna på Borneo.

Kanske se en sengångare i verkliga livet?











Surfa och dyka på otroliga korallrev kan man göra bl.a. i Costa Rica där man också kan vandra på hängbroar mellan trädtoppar fram till vulkaner. Det låter helt fantastiskt tycker jag. Blir otroligt sugen när jag läser om alla upplevelseresor som finns på Kenzan Tours hemsida.
Dyk vid korallrev och träffa Nemo och hans pappa












Ända sedan jag fastnade för David Attenboroughs naturprogram  ”Den levande planeten” när jag var liten har det varit en dröm att besöka Galapagosöarna. Någon gång vill jag uppleva den drömmen.
Om man är hyfsat tränad och vill ha en fysiskt aktiv och mentalt inspirerande semester rekommenderar jag verkligen att man surfar in och läser om alla äventyrsresor som finns. Rida, cykla, vandra, dyka eller åka forsränning- här finns alla möjligheter på jordens vackraste platser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar