söndag 29 november 2015

Kaospilates 20 minuter

Idag är jag ensam hemma med två barn, vilket innebär konstant fixande. Trots det ville jag hinna med någon form av träning. Igår var jag sjukt trött redan från kl.15. Det var helt fruktansvärt att vara så trött och behöva göra saker hela tiden fram till kl. 20.30.

Idag har det också varit fullt upp men jag lade en yogamatta på golvet och satte igång DVD:n. Tvååringen snodde min plats först. Sen sprang han ut i köket och började rycka bestick ur diskmaskinen. Jag pausade DVD:n och stängde diskmaskinen.

Sen blev det istället obehagligt tyst så att jag var tvungen att se vad som hände och pausa igen. Nu snurrade tvååringen lugnt på en jordglob så jag kunde träna vidare.

Jag körde färdigt passet ackompanjerad av fotbollsljud från ipaden som det andra barnet hade i soffan.

Inte alls så trivsamt pass som härom morgonen då jag var hemma ensam i ett städat hus med levande ljus, te och blommor.

Jag känner mig i alla fall skönt mjuk i ryggen nu så lite bra var pilatespasset. Nu blir det röjning av köket innan orken tar slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar