lördag 21 november 2015

En timme i lekparken

Idag var det minusgrader med krispigt vacker frost och strålande sol. Pappan i familjen hade lite att pyssla med så jag tog ut alla tre barnen i lekparken.



Jag var förutseende nog att rycka med mig en påse med extrakläder plus en termos med varm saft. 

Trots att vi rörde på oss allihop gick alla extrakläder åt. Fleecetröjor och överdragsbyxor och halsvärmare åkte på och jag lånade ut mina vantar till tioåringen. Det kändes viktigare att komma ut på gott humör istället för att tjata om varma kläder i hallen. Nu fick de själva be om varmare kläder.



Jag vet att det är curlingmammauppförande men idag kändes det viktigast att hålla allas humör uppe. Novembermörkret påverkar oss allihop och vi försöker vara lite extra snälla mot oss själva och barnen. Annars orkar vi inte med den extrema tröttheten. 

Jag borde träna pilates idag eftersom min rygg är trött. Ett av barnen har en kompis här och jag vill inte vara pinsamma mamman som ligger och sprattlar på golvet. Så det får vänta ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar