söndag 11 oktober 2015

Söndagscykling med barn och allmänt kaos

Den här söndagen känns allting i otakt. Fantastiskt väder på förmiddagen men då var äldsta barnet ledsen för att vi inte kunde fixa en sak nu nu NUUU! Efter lite lirkande kom vi ut.

Lilla barnet i barnsits bak på min cykel ( efter 10 minuters påklädningskaos) och stora på egen cykel. På väg till mataffären  som var vårt mål med cyklingen, välte storbanker och gjorde illa sig.

Väl hemma kom vi mitt i ett kompisbesök och blev uppehållna en stund. Under tiden hann lilplutten bli trött och ledsen så jag fick bädda ned honom med en flaska välling. Samtidigt hjälpte jag maken att få iväg honom och äldsta barnet till badminton. Väl hemma efter promenaden var mellanbarnet med kompis jättehungriga och ville samtidigt ha hjälp att leta efter en Xbox-kontroll.

Med stress rykande ur öronen fixade jag lunch och hann till sist ta en egen lunchpaus också med nyttig yoghurt, frön, frukt och Topphälsa. Phuh. Bara resten av dagen kvar....huset är helt ostädat och massor av mat ska lagas.

Nämnde jag att grannen just började klippa gräset med dundrande motor precis när lilplutten sover i vagnen? Aaargh!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar