onsdag 28 oktober 2015

Små ärenden på cykel

En stor fördel med att ha cyklat såpass länge till jobbet är att jag har vant mig vid cykeln som ett normalt transportmedel. Jag tar inte bilen eller bussen utan cyklar istället. Sparar pengar och ger istället träning och frisk luft.

Idag blev det en runda till på ca 4 km till och från dagis. Lilleputten ville åka cykel redan imorse men då var jag tidspressad och hann inte fixa sadel och cykla till dagis. Inte om jag skulle hinna cykla långsträckan till jobbet. Så det blev bil till dagis och sen cykling till jobbet.

Därför var lyckan stor hos lillkillen när han såg att jag hade hjälm på mig när jag kom till dagis och han var ivrig att få sitta i sin barnsadel.

Jag hade fodrat sitsen med en tunn vikt filt men lilleman verkade inte frysa. Jag kände på hans små vantklädda händer och de var varma i stickade fingervantar, hela vägen hem.

Cykling gör lillplutten glad också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar