tisdag 20 oktober 2015

Höstruskcykling

Idag var det också uppehåll på morgonen och jag valde återigen cykeln. Nu var cykelväskan, inklusive nycklar, redan packad och jag saknade inger under dagen.

Jag cyklade lugnt på morgonen och spanade som vanligt in de ständigt långa bilköerna. Själv susade jag förbi och fick motion, ganska frisk luft (cyklar precis bredvid motorvägen) och njutning i form av höstsvalka och lövdoft.

På eftermiddagen såg det inte lika muntert ut. Regnet duggade mot rutorna på kontoret och jag hade inga regnkläder med mig. 

När jag cyklade hem lite efter 17 hade det slutat regna. Lite fuktigt i luften bara men annars behagligt. Kändes lite mysigt att cykla i skymningen och det var fortfarande fullt av cyklister längs vägen. Lite väl mycket löv på cykelbanorna för att det skulle kännas tryggt dock. Snart dags att ställa cykeln i vinterförvaring.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar