söndag 19 juli 2015

Löpning 18 minuter


Smidigt som en plåtrobot klunsade jag runt i 18 minuter och varvade 30 sekunder gång med 1 minuts löpning. Eller i alla fall något som skumpade mer än gångstilen.

Jag var lite rädd för att stuka foten igen eftersom den känns lite mystisk. Jag har lite hosta kvar och dessutom ont i ländryggen. Ryggontet kommer troligen från otränad kropp i kombination med tunga lyft av busig tvååring.

Jag har inte totalt suttit still men jag behöver bli mer seriös med träningen. Särskilt mage och rygg.

Drygt 2,3 km blev det. Den stela ryggen mjuknade faktiskt efter en stund så på slutet av rundan kändes det nästan som jag sprang istället för att stappla fram.

Ryggen gör fortfarande ont. Har googlat fram några ländryggsövningar att göra när den akuta smärtan släppt.

Åt havregrynsgröt med solrosfrön till frukost och nu ska jag ta en vitamintablett innan jag duschar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar