tisdag 28 juli 2015

Cykling 40 minuter 11 kilometer

Igår sprang maken 3 km och idag var det min tur att konditionsträna. Det fick bli cykling idag också på grund av vrickad fot.

Jag förlängde träningstiden som jag knappade in i Runkeeper till 40 minuter. Det är knappt längre än min jobbpendling, enkel resa så det kändes lugnt.

Cykelturen gick runt i området på sköna lugna vägar. Ganska platt så jag får ta och leta upp någon väg med backar för att öka motståndet senare.

I alla fall, på 40 minuter hann jag drygt 11 km och det känns bra nu några timmar efteråt.

Nytt distansrekord, hälsar Runkeeper och gratulerar.

Hittills denna vecka har jag och maken samlat 5 träningspass tillsammans. När vi når 8 pass blir det hörlurar till maken och Topphälsa till mig. Heja heja!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar