tisdag 9 juni 2015

Shoppa cykelgrejer på Sveriges största nätloppis?

Idag upptäckte jag till min förvåning att min ringklocka var borta! Det satt bara en liten sorgsen plaststump kvar där ringklockan brukar sitta. Vart har den tagit vägen? Jag har cykeln i ett låst rum på jobbet och annars är den låst hemma. Vem snor en ringklocka? Eller har den skakat loss när jag susat nedför Liljeholmsbron som är allt annat än jämn att cykla på.

Det är olagligt att cykla utan ringklocka så jag får se till att skaffa mig en ny. Allting kan ju nätshoppas nuförtiden och bäst pris får man oftast på begagnade saker. Sveriges största nätloppis numera heter Citiboard. När jag sökte på "ringklocka" kom en underbar sak upp i Karlstad.

Det är en käpp med ringklocka och spets. Inte riktigt vad jag sökte efter, men användbar när man cyklar. Hytta med käppen åt folk som går i cykelbanan och peta på folk som fipplar med mobilen, inte tittar upp på trafiksignalen  och därför blockerar cykelöverfarten när det är grönt ljus. Ska definitivt skaffa en såndär käpp när jag blir gammal och ilsk.

Det fanns en del vanliga ringklockor ocskå, klicka in och botanisera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar