lördag 6 juni 2015

Hur börjar man cykla till jobbet?

Det är skönt att cykla till jobbet och efter ett tag kände jag att jag nästan blev beroende av att cykla. Men i början har det känts jobbigt, både till det här jobbet och det förra. Hur gör man då för att komma igång?

Jag gjorde såhär:

1. Kollade var omklädningsrum / duschmöjligheter på jobbet finns. Kollade också var man kan ställa cykeln på ett stöldsäkert sätt.

2. Kollade upp cykelvägen till jobbet, på karta och med hjälp av kollegor. 

3. Letade fram hjälm, lås och cykel och något att frakta ombyte i. Från början körde jag plastpåse i cykelkorg. Senare skaffade jag en schysst cykelväska. 

4. Packade allt ombyte dagen innan. Valde en morgon som var mötesfri för att slippa stressa och ha lite extratid för att korrigera eventuella felkörningar på vägen.

Allt klaffade fint båda premiärturena och jag upptäckte att det varken var lika jobbigt eller lika omständligt som jag tänkte att cykla till jobbet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar