måndag 6 april 2015

Sponsrad video: ZALVE® - Sårläkande nyhet

Nu är det påsklov och äntligen finns lite bättre möjligheter att sporta. Vi har varit ute i trädgården och spelat fotboll. Då är det lätt att det uppstår en del små blessyrer. Jag rev upp handflatan när jag fastnade i en taggbuske. Bollen hade åkt långt in och jag rotade och fastnade. Sår på händerna är jobbigt, särskilt när man har småbarn som behöver tas om hand hela tiden. Jag vet inte hur många gånger om dagen jag tvättar händerna eller blöter dem när jag diskar eller tvättar händerna på lillplutten.

Som småbarnsförälder har man inte tid med småsår. Det är väl inte kul annars heller men det finns hjälp att få. Företaget Bioglan har utvecklat ZALVE, en sårläkande kräm som skyndar på läkningsprocessen. Man lägger den på såret och så hjälper krämen till med kroppens egen läkningsprocess genom att en tunn film bildas på såret och håller en optimal fukthalt och har antimikrobiell effekt för läkning. En riktigt smart produkt tycker jag. Den ska hjälpa mot många olika sorters sår, t.ex. skrubbsår, brännskador och faktiskt även acne. Väl värt att testa. Med lite hjälp på traven är det lättare att leva livet normalt och slippa irriteras av småsår som tar lång tid på sig att läka.

Jag blir sugen på att köpa hem en tub och prova. Inte bara på mig själv, utan även på maken som har samma problem som jag, händerna lever ett hårt liv men måste användas hela tiden. Barnen har ständigt något skrubbsår, något rivsår eller insektsbett någonstans så de kan säkert vara hjälpta av ZALVE. Spana in nedanstående video för inspiration och ha ett riktigt skönt och sportigt påsklov!



Detta är ett sponsrat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar