söndag 12 april 2015

Fjällsemester

Nu är vi hemma igen efter en veckas skidsemester. Den kändes ordentligt i kroppen. Jag fick träningsvärk i både ben, armar och rygg. Att åka röda eller svarta backar gav rejäl mjölksyra. Barnen springer ju och rör sig jämt så de var inte i behov av några vilopauser.

Det var bara att hänga på, utan paus, nedför de långa backarna.


Barnen åker snart snabbare än jag men är aningen kortare än så länge. När jag åker ankarlift med någon av dem får jag böja på knäna hela vägen upp i liften. Ett statiskt lårträningspass som kanske bidrar till mjölksyraattackerna i backen. Skönt att vila i sittlift ibland.


Förutom skidåkning blev det en hel del promenader och pulkaåkning. Jag drog tvååring i pulka uppför backen ett antal gånger.

Min eviga hosta verkar äntligen ha försvunnit. En hel veckas uteliv i sol och snö gjorde susen. Nu gäller det att ta vara på påsklovsenergin och komma igång ordentligt hemma med träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar