söndag 22 februari 2015

Hälsingehonung

Februari brukar vara den allra värsta månaden på året, det slår nästan aldrig fel för vår del. Vi har lagt ned att fira alla hjärtans dag, nästan, eftersom vi båda vuxna är så sjukt trötta efter den långa långa mörka vinterperioden. Man kan ju tycka att november borde vara den värsta månaden men då har ju mörkret knappt börjat än. Nu i februari är all energi, all färg på kroppen, allt humör och även all fukt SLUT!

Nu hoppas jag på att influensaviruset snart ska lämna huset och att vi får en friskare vår. Promenader, sömn och bra mat hjälper kanske men man kan även fuska genom att köpa lite sköna produkter som sätter färg på tillvaron.

Något jag tänker på nu i förkylningstider är honung. Främst att ha i varmt te, men faktiskt också som hudvård. De flesta honungs- och biprodukter är alldeles fantastiska för hud och läppar.


Ett företag som tagit fasta på honung och bivax egenskaper är Hälsingehonung. Här finns produkter för både människor och djur.  När en torris som jag tittar in på hemsidan hittar jag massor av härliga oljor och produkter för läpparna som nästan skriker att de vill komma hem till mig NU. Produkterna är ekologiska så långt det är möjligt och de är baserade på bl.a. bivax. Priserna på produkterna är mycket bra, måste jag säga. Inte ofta man hittar skönhetsprodukter, särskilt inte naturliga, till priser som hos Hälsingehonung.


Just nu fastnade jag särskilt för detta läppglans. Jag tycker det är kul när läppglans har lite färg och inte bara ger mjuka läppar. Titta in du också och botanisera bland alla produkter och känn hur kroppen får lite extrahjälp av honungskraft!
Bilderna är lånade från Hälsingehonung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar