söndag 30 november 2014

Koffeintillskott

I fredags fick cykeln faktiskt stå hemma, trots att det varken är snö eller halka ännu. Jag hade tidsbrist, jag skulle lämna barnen på dagis och skola och hade samtidigt ett tidigt morgonmöte så schemat var mycket begränsat i förväg. Dessutom blåste det som sjutton. Det knakade och brakade i husväggarna och jag gillar inte att cykla när det blåser för mycket. Jag har tillräcklig karaktär för att göra det ändå, oftast, men i fredags morse kombinerat med tidsbristen blev det för mycket.
En annan faktor som kan ställa till det med träningen nu på hösten är att man blir så sjukt trött av detta mörker. När jag tittar ut kl.15. 30 är det helt becksvart utanför fönstret. Att t.ex. ge sig ut och springa då känns nästan oöverkomligt. Trots det så VET jag ju att jag mår bra efteråt, även om jag springer i mörkret.
För att orka med dagarna, när inte ens träning hjälper kan man fuska till det med en liten koffeinkick. Kaffekopparna på jobbet blir fler under den mörka årstiden för min del, men mage, tänder och andedräkt mår kanske inte alltid så jättebra av denna konsumtion. Om man vill dra ned på den bruna drycken men ändå få en energikick som gör att man orkar med arbetsdagen kan man köpa en koffeintablett, t.ex. Core Caffeine från Svenskt kosttillskott. Den innehåller 200 mg koffein, utan att man behöver häva i sig kaffe.
Kanske kan den också hjälpa till när man har sjunkit alldeles för långt ned i soffan efter jobbet och behöver ta sig ut på den där joggingrundan. Det är att ta sig upp ur soffan och ut genom dörren som är jobbigt, sedan är det nedförsbacke att köra själva joggingpasset.

Ta en titt hos Svenskt kosttillskott om det verkar intressant med koffeinkicken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar