lördag 2 augusti 2014

Snyggt smide i trädgården

De senaste dagarna har vi hållit på att gräva och röja i trädgården. När man har ett ganska gammalt hus med en mycket stor trädgård finns det alltid saker man behöver göra och framförallt dåliga samveten. Vi har en hel del rensning och grävning kvar att göra men sedan har vi tänkt att ta ett helhetsgrepp om den gamla tomten och även på husrenoveringen, inte allt på samma gång men så att vi har tänkt igenom hur det ska hänga ihop. En välklippt gräsmatta och ogräsrensade rabatter gör en hel del men även grindar, staket, trappor och räcken är viktigt för helhetsintrycket.

Vi har just nu gamla hyfsat rostiga räcken vid trappan. Har försökt att måla dem men det håller bara i några år innan det börjar se sjaskigt ut igen. Jag skulle vilja göra om hela trappan och gärna matcha den med en ny grind. Räcket är i någon sorts metall idag och det passar till husets arkitektur. Så ett nytt räcke i metall vore riktigt snyggt.

EdlundSmide är ett företag som gör smidesprodukter inom ett flertal kategorier, enligt önskemål och beskrivning från kund. Edlund Smide hjälper både företag och privatpersoner. Behöver man hjälp med planeringen kan de även föreslå snygga och smarta lösningar som passar ens behov.

Jag tycker att detta trappräcke, och trappan, var supersnygga. De skulle passa arkitekturen på vårt hus.

Bilden är lånad av Edlund Smide

Jag gillar smidesprodukter generellt. Lampor, bord, bänkar och annat. Jag skulle kunna tänka mig en hel del annat i inredningsväg också. Särskilt lampor är ju så snyggt i smidesutförande.

Edlunds Smide ligger i Västberga i Stockholm så man kan kanske ta sig en titt i deras verkstad som ligger 5 minuter från tunnelbanan enligt Edlunds Smides hemsida. Jag kanske tar mig dit en dag efter jobbet för lite inspiration.

Titta in på hemsidan ni  också  och låt er  inspireras av alla vackra föremål och inredningsdetaljer!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar