måndag 10 mars 2014

Har du en dröm om Skåne?

Sitter och sommardrömmer efter att ha fått höra om en bekants semesterresa. Vi är sugna på att åka utomlands men det kan vara lite knepigt med en än så länge ganska liten bebis. Dessutom stämmer ju den gamla klyschan om att Sverige är fantastiskt på sommaren. För det är det ju! När jag var liten tillbringade vi många bilsemestrar i Skåne. Här finns allt man behöver egentligen. Vackra långa vita sandstränder, fantastiska bokskogar, blommande landskap och en allmänt skön semesterstämning. Ett riktigt bra sportsemestermål är det också, jag har bl.a genomfört en härlig långcykling i Skåne som tonåring! Jag har inte varit i Skåne på vintern dock, kan tänka mig att det är lite mindre trevligt då men en stad som jag i alla fall besökt på hösten är Lund. Vi var där med jobbet med anknytning till Lunds Universitet och jag fick då en möjlighet till rundtur i staden och fick se det fantastiskt vackra universitetsområdet och den häftiga gamla domkyrkan samt såklart de vackra parkerna. Lund är en riktigt fin stad! Vi körde igenom många vackra bostadsområden med lite dansk arkitektur. Jag vet inte vad det heter när husens tak liksom slutar direkt i fasaden utan kantplåtar (vattplåtar?) men för mig är det typiskt skånskt och som sagt lite danskt också. Skåne och Danmark har ju rätt så mycket gemensamt. Om man funderar på att flytta till Lund och plugga på det fina universitetet, eller kanske är lite sugen på en sommarbostad så är det bra att anlita någon som kan området och har lång erfarenhet av att sälja fastigheter i Lundaregionen. Magntorn och Lindvall är fastighetsmäklare i Lund och har funnits där i flera generationer. De har ett stort antal objekt till försäljning. Ta en titt på deras hemsida. Om inte annat är det härligt att som Stockholmare se bostadspriserna i Lund och fundera på om det verkligen är värt att lägga så mycket extra pengar som vi gör här i huvudstaden på att stressa och trängas när man kan bo i Skåne och njuta av att ha flyttat till semesterparadiset året runt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar